dissabte, 23 d’agost del 2008

Quan jo vaig arribar hi vien només quatre cases (Cinto, Casanova, Perutxo). Quan vaig arribar hi havia molta estimació, però també molta feina, la feina de casa i ajudar el camp, i una de les feines que menos m’agradaven era descarregar els animals quan arribaven carregats d’herba, ... perquè ja havíem agafat casa de Silia; quan va morir la mestressa, lo viudo aviat va marxar, lo Pepe amb les dues nenes, i natres vam portar tres hisendes: Ros, Silia i Jan. Llavors emplenàvem aquests pallers d’herba i emplenàvom casa nostra d‘herba i a Cal Jan, hi havia bèsties a tots tres corrals i jo em passava el dia d’un corral a l’altre, d’un paller a l’altre a donar menjar i tot, ajudar el meu oncle el tio Nasi - que li faltava la cama - quan tornava amb les vaques de la muntanya. Ell ja feia prou de guardar-les amb un gos, i quan arribava jo havia de repartir els animals pels corrals i donar menjar. Quan feia mal temps tenia la sort de no passar cap mal de cap de cap bèstia perquè els homens es quedaven a casa. Sempre hauria volgut que nevara, …(riallada)